مرکز فناوری سانیار

مرکز فناوری سانیار

تعمیرات تخصصی سخت افزار-مهندسی نرم افزار-فناوری اطلاعات-گرافیک
مرکز فناوری سانیار

مرکز فناوری سانیار

تعمیرات تخصصی سخت افزار-مهندسی نرم افزار-فناوری اطلاعات-گرافیک

سوییچ شدن بین گرافیکهای لپتاپ

بسیار پیش اومده که کسانی که در لپ تاپشون دو تا کارت گرافیک موجود هست ، به جهت کمبود فضای رم کارت گرافیک ، VRam ارورهایی مربوط به همین مشکل رو دریافت می کنند . خب در این مطلب به حل این مشکل می پردازیم و برای نمونه هم یک لپتاپ با کارت گرافیک Intel و Nvidia رو که این روزها بسیار رایج هست رو مدنظر قرار میدیم .
 
  بعد از نصب هر درایور به هر دو کارت گرافیک احتیاج داریم تا کارت گرافیک Nvidia رو طوری تنظیم کنیم تا برای اجرای بازی های گرافیکی از نهایت قدرت خودش استفاده کنه .
NVIDIA Control Panel > 3D Setting > Manag 3D Setting > Global Settings > High-Performance NVIDIA processor > Apply

یا خلاصه بگم : کنترل پنل انویدیا رو باز کنید ، در ستون سمت چپ در 3D Setting گزینه ی Manag 3D Setting رو انتخاب کنید و در صفحه جدید در تب Global Settings گزینه ی High-Performance NVIDIA processor رو انتخاب کنید و سپس Apply رو بزنید .

حالا برای اینکه بازی موردنظر از حداکثر قدرت گرافیک یا همون کارت گرافیک اصلی یا قدتمند بهره ببره ، بر روی فایل اجرای بازی یا آیکونش کلیک راست کنید و گزینه ی Run with Graphics processor و سپس (High-Performance NVIDIA processor (default رو انتخاب کنید .



اگر هم میخواید برای بازی های دیگه اینکار رو نکنید بازی رو در پنل انویدیا اضافه کنید .

بازی رو ( فایل اجرایی اصلی بازی یا لانچر ) رو به کنترل پنل کارت گرافیکتون اضافه کنید یا خیلی ساده بگم بازی رو به کارت گرافیک معرفی کنید . :-)

مسیر زیر رو برای کنترل پنل NVIDIA برید .

NVIDIA Control Panel > 3D Setting > Manag 3D Setting > Program Setting > Add > File.exe

خلاصه بگم : کنترل پنل انویدیا رو باز کنید ، در ستون سمت چپ در 3D Setting گزینه ی Manag 3D Setting رو انتخاب کنید و در صفحه جدید در تب Program Setting گزینه ی Add رو بزنید . فایل اجرایی اصلی بازی رو بهش معرفی کنید .

نکته بسیار مهم:
 برای لپتاپهای HP سری Pavilion dv7 یا DV6 که در این مدلها بعد از نصب گرافیکها نرم افزاری نصب خواهد شد با عنوان  configure switchable Graphics که اگر روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید این گزینه با همین نام مشخص می شود که با باز شدن آن می توانید گرافیک خود را به صورت پیش فرض انتخاب کنید که هر دو گرافیک با نامهای اشاره شده در پایین همین پنجره می باشد را می توانید انتخاب کنید (البته باید تیک گزینه Automatically select... غیر فعال باشد) در نهایت OK کنید.

موفق باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد